BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Selasa, 31 Mei 2011

sentimental la....huhuhuhuhu

okla.....firstly aq write mlm nie coz aq punye blog da lame xley bukak....uishh geram aq asal lak blog aq xley bukak sedangkan owg len ley bukak...rase nak sepak2 jer....geram yang teramat sangat...so,malam nie..blog aq da ley....bukak...alhamdulillah......ok,la...luahan tok xpuas ati gan blog nie je la......hehehehehhee...sekarang dah puas hati...seronok rasenye....huhu

Khamis, 19 Mei 2011

Ini post dikarang khas untuk kaum Hawa untuk mengenali lebih tentang lelaki. Fokus utama ialah bagaimana nak memengangi hati lelaki, samada suami mahupun teman lelaki.



Lain org lain ragamnya, jadi terdapat 2-kategori lelaki yang akan memberi komen berkenaan wanita di hati lelaki. Iaitu, usia perkahwinan 30 tahun, usia perkahwinan 5 bulan dan usia percintaan setahun. Ikuti pandangan mereka terhadap wanita-wanita ini di hati mereka.Setelah bertemu dengan pasangan secocok apa yang perlu wanita tersebut lakukan ialah memenangi perasaan lelaki itu sehingga tertawan walaupun walhalnya lelaki itu jual mahal (ego).

Sebenarnya lelaki yang meminati wanita tidak akan memberitahu wanita tersebut kecuali ada respon daripada pasangan atau sebaliknya.lelaki di hati wanita.Terdapat banyak ciri-ciri yang wanita perlu tahu di sebalik rahsia kelelakian itu kerana ego lelaki sangat tinggi.Justeru wanita yang meminati lelaki yang menjadi pilihan hati perlu tahu sebab-sebab yang disukai oleh lelaki tersebut seperti kata-kata manis sebagai perangsang kerana wanita diibaratkan tulang belakang bagi suami dan anak-anaknya.Perlu diingat apa yang hendak kita usahakan perlukan kerajinan.USAHA ITU TANGGA KEJAYAAN !.HENDAK SERIBU DAYA TAK NAK SERIBU DALIH !.

Kejayaan memenangi perasaan pasangan bukan hanya tertakluk pada wanita sahaja bahkan lelaki akan berusaha untuk menawan puteri impian yang akan di bawanya hingga ke akhir hayat. Ibarat kata-kata orang tua Kasih IBU membawa ke SYURGA,Kasih Sayang Pada Pasangan tidak akan berbelah bagi Hanya Nyawa sebagai Ganti..!. Wanita perlu berkorban apa sahaja demi memenangi pasangannya.Antara lainnya :-

i) Wanita tidak akan menipu dirinya sendiri sekiranya pasangan tersebut bertanya kisah benar peribadi wanita kerana tiada dusta antara wanita dan lelaki dan sikap saling percaya-mempercayai lebih penting dari segala-galanya.

ii) Wanita perlu tahu apa pasangan tersebut perlukan seperti keperluan dan sanggup berkorban demi masa dan meminta maaf sekiranya berlaku kesilapan samaada lelaki mahupun wanita itu sendiri.

iii)Jangan memandang sesuatu perkara itu sebagai perkara yang remeh-temeh dan tidak ambil kisah walaupun lelaki tersebut memandangkan perkara tersebut sebagai kes serius.Itu akan mewujudkan jurang yang lebih kritikal dalam hubungan antara lelaki dan wanita.Jangan salahkan pasangan kita kalau dia menjauhkan diri kerana mungkin terdapat kesilapan yang kita lakukan yang tidak kita sedari.

iv)Sikap saling bantu -membantu akan dapat menjalinkan hubungan yang erat antara lelaki dan wanita.Lelaki dan wanita perlu tahu peranan masing-masing dan sikap suka mengalah dan tidak menyalahkan pasangan masing-masing akan merapatkan lagi perhubungan yang mersa dan lebih prihatin dan peka kepada masalah peribadi pasangan tersebut.

v)Wanita juga dapat memberi idea yang bernas supaya lelaki tahu yang pasangannya menyayanginya dan mempertimbangkan masalah dengan sewajarnya.Jangan terlalu memberikan pendapat yang bercanggah dengan pendapat pasangan anda kerana mungkin pasangan anda tidak mahu konkongan dari anda!Beri pasangan anda pilihan supaya dapat memilih pendapat yang terbaik untuk penyelesaian masalah.

vi)Wanita yang menjadi pilihan hati lelaki tidak semestinya cantik walaupun dari sudut fitrahnya lelaki inginkan kecantikan tetapi itu semua dapat di atasi dengan hati yang tulus dan ikhlas.Wanita yang cantik tapi buruk dari segi hati akan membuat lelaki lebih membencinya dan bukan menyintainya.Ingatlah lelaki juga inginkan perhatian seperti mana wanita perlukan!.

vii)Perhubungan yang terbaik ialah sikap memberi apa sahaja yang pasangan perlukan selagi tidak menyalahi hukum agama.Wanita jangan terlalu memaksa pasangan kerana lelaki akan berasa terlalu terkongkong dan maruah mereka akan tercemar.Apabila lelaki berasa rendah diri mereka sanggup melakukan apa sahaja bagi menebus perasaan malu mereka.Ketahuilah yang pasangan anda tidak mahu berita tentang mereka akan dijadikan modal untuk bercerita.Kalau anda ingin cerita yang sampai menyinggung perasaan anda!.

Semoga apa yang kami paparkan dapat membantu anda dalam memperbaiki jurang pasangan sejati kerana Tanpa kepercayaan hidup tidak bermakna!



21 tips utk memenangi hati lelaki:

Dalam menjalinkan hubungan antara lelaki dan perempuan, setiap perlakuan, pergerakan, tutur kata dan bahasa badan diperhatikan.

1 - Banyak lelaki yang sukakan wanita yang mempunyai sikap berterus terang dan tidak berpura-pura. Jadi janganlah menunjukkan sikap hipokrit kerana lama-kelamaan tembelang anda akan pecah juga.?

2- Tahu menjaga diri dan membuatkan diri dihormati sebagai seorang wanita. Jarang ada lelaki yang mahu mengambil kesempatan ke atas wanita yang pandai menjaga harga diri.

3- Bijak bergaya. Tidak seharusnya memperagakan tubuh badan tetapi berpakaianlah mengikut kesesuaian tempat dan suasana

4- Penyayang, manja, lemah-lembut dan romantik.

5- Berkaliber dan boleh dibawa berbincang.?

6- Penghibur, suka tersenyum dan sentiasa riang.?

7- Menghormati perasaan orang lain.?

8- Pandai menjaga personaliti diri agar sentiasa nampak kemas dan menarik.

9- Lemah-Lembut dalam tutur kata dan pandai menyusun ayat.

10- Berfikiran terbuka dan boleh dibawa ketengah dan ke tepi.

11- Tidak terlalu gemuk dan tidak terlalu kurus.

12- Menpunyai karier dan cita-cita. Lelaki suka jika pasangannya mempunyai pengetahuan yang luas.

13- Pandai mengambil hati orang tua.

14- Lelaki tidak suka wanita yang kasar, suka bertepuk tampar atau mencubit walau baru pertama kali berjumpa.

15- Jangan menunjuk-nunjuk barang kemas dan memakai terlalu banyak kerana ada lelaki yang berasa anda mata duitan.

16- Elakan sikap suka berbohong kerana ia akan membuatkan lelaki sukar untuk mempercayakan anda lagi.

17- Jangan suka merengek..

18- Jangan suka mengarah lelaki.

19- Jangan meninggi suara atau menengking walau kita tidak berniat untuk berbuat begitu.

20- Biarkan pasangan membayar bila dia mahu berbuat begitu kerana bila kita menolak dia merasakan egonya tercabar.

21- Jangan ketawa mengilai-gilai.

Tips: Memenangi Hati Lelaki
April 15th, 2009

Rabu, 11 Mei 2011

bersama dia yang tersayang.....(mohamad zulfika)

helloww...assalamualaikum...

hehehe..dah lame xupdate blog...cite nk tulis nie pun dah berapa ari berlalu p masih segar di ingatan....rasa cepat sangat masa 2 berlalu...p aku hargai sangat waktu 2 sebab aku bersama owg tersayang...

7/05/2011(SABTU)
aku cite mase hari 2 berlaku k...hehehehe
Hari nie aku gembira sangat coz owg tersayang datang jumpe aku..hehehehe..sape???nantilah...sabar dulu...surprises..heehhehe
Ermm.....rasa xsangka yang dy akan datang...terharu,sedih n mcm2 perasaan de....memanglah mesej cm xnak jumpe p saje jerk..nak manje2 gan dy...p dy bukan faham..huh!!!...huhuhu..bukan ape..dy gan akak n tunang akak dy..aku malu lah...segan pun ade...xnak susahkan dy....memang lame jgk la tunggu dy mase 2 sampai xde mood tunggu dy...p sabar jela...nasib bek kawan aku sabarkan aku..lau x...da lame dah...hehehehehe xpela demi owg tersayang...dy sanggup berkorban tok aku n aku sanggup jugak kerana dia.....
Akhirnye dy sampai jugak dalam pukul 12 lebih cm 2....tengok senyuman dy aku rindu sangat....cume dalam kereta aku malu sangat coz akak n tunang akak dy ade....malu xterkire....dy asyik nak usik aku...jerk...awak!!geram taw....suke sangat sakat owg..hehehehehe....akak n tunang akak dy ok sangat..sporting jerk owgnye...aku jerk jd pasif coz malu...hahahahaha....
dah 2 g mkn....sedapla coz de owg bayar..hahahaha....pas 2 kitowg g tgk wayang....n aku pilih cite SERU coz cm best jerk...hahahahaha...upe2upenye dy takut tgk cite hantu....da cm pe dah dok sebelah aku...sayang2...papa kelakar tol mase mama tgk awk tgk wayang ari 2...hahhahaaha...comel jerk..hahahahaha....nanti kite tgk wayang cite hantu lagi k sayang..hehehehe......dah abz tgk wayang 2 kitowg pun jalan2 dalam mega 2....n then nak tunggu akak dy 2 sempatla jugak kitowg snap2 gambar berdua,,,nanti aku masukkan ea...hehehehe..tok pegubat rindu...tapi mase nak balik 2 de sikit salah fahamla....hehehehehe...aku yang tetibe ilang mood gan dy....dy belikan coklat aku xnak..last2 dy yang pilih...sajer jer wat xde mood gan dy...bio dy rase..papa,,,mintax maaf k sayang...bukan sengaja...mase dlm kete pun sebenarnya rase nak nangis sebab dy cm menyakitkan hati aku jerk.....p tahan jerk.memang nak kua sangat air mata cume tahan coz xnak dy nampak air mata aku nie........p pe pun aku bahagia gan semua hari2 bersama nya..papa,sayang papa sangat2....i love you sayang.....i will wait you forever n untill died...i love you so much....
















Ahad, 8 Mei 2011

Suria FM - Muzik Terbaik 90-an Dan Terbaru l Panduan mendengar Suria FM secara Online

Suria FM - Muzik Terbaik 90-an Dan Terbaru l Panduan mendengar Suria FM secara Online

Jumaat, 6 Mei 2011

pengalaman terindah

ermm...ok...dah lame xupdate my blogla...hehehehhe,,,,,xde idea n mood nk menulis pun kurang..hehehehe...sebenarnye nak citela....pengalam terindah yg xpenah aku xalami n cm pgalaman pertama jerk.....hehehehehe...the best in the world la senang ckp..kan..huhu....ok...aku n membe2 aku gn membe aku rancang tengok wayang saje nak ilangkan boring jerk...n then bile dlm van 2 membe aku EYRA trus ckp jom kte overnite mlm nie..saje jerk...cz tgk wayang dlm kol 6 bile dah tgk wayang confirm2 kol 8 bru kua..nak beli brg lagi mane sempat nak nak lek b4 kol 9mlm..so kitowg wat keputusan g la overnite malam 2..aku,eyra,mira ,fifi n dila.....bestla....mule2 call van xangkt..pas 2 membe aku call kwn dy p dpt tumpang 2 owg jerk...aku,dila,n fifi nek teksi p sama2 bayarla....hehehehehe...so..cmpai2 dalam kol 10 lebih cm 2 la.....ramai jgk owg mase 2...biasela kan overnite kat T.C(TELUK CEMPEDAK)...hehehehe....area kawasan pantai...so..kitowg pun,lepak2 la kat ci2..n cri kedai mkn coz da lapar sangat....bile da mkn perut pun kenyangla...p mule la mata mengantuk..p tahan jerk mata 2.....mase kitowg lepak2 2....ntah mcm ne....si fifi nie jmpe geng dy.....dyowg nie memang pelik ckit tapi okla bg aku.....dak2 gay boy....dyowg lepak sekali gan kitowg....p dyowg xde nk kcw kitowg...kitowg bual2 kosong jerk n aku fun r gan dyowg coz dyowg selalu wat lawak wlpun kdg2 lawak 2 agk kurang elok la dgr...p kitowg cm xamk port sgt....lepak2 n hirup udara segar pantai....mase pun cepat jerk berlalu...dak2 gay boy 2 pun nak lepak tmpt len lak p dyowg janji nk dtg lek....yang kitowg nie mula lah cam ape dah..mate...ngtok jerk...nseb bek de tikar so leyla...lepak n baring kt ci2...msing2 seme da penat n mula lah lending bagai nak rak....tapi yang kelakarnya ermm tetibe jerk ade ketam...hahahaha..kat pasir2 tue..kelakarlah....dila n eyra da tkt dah...asyk bangon duduk bangon duduk..aku lak...da baring xley idow..asyk pandg bintang jerk kt langit...fifi lak da lenyap dah gan mira...best tgk dyowg..mkin lame mkin sejuk taw..aku xley idow dah....n tepat pade masenye...dak2 tdi pun dtg...semula...ilang ngtok layan dyowg.....kitowg pun wat satu group n men true n died cm 2 la...aku pun xbpe pasti ejaannye...hahahahaha..best men2...sape yg salah sebut kene denda la cm tny soalan o kene wat somethings....so tup2 aku pun kene..cm2 soalan dyowg tny n kene jwb jujur....soaln 2 bio la secret aje kan..hehehehehe....tapi bestla....lagi yg sowg 2 name dy along...dy bek n kelakar owgnye...kitowg stop men bile da kol 7pg....hehehehhehehe...n bagi aku wlpun dyowg mcm 2 p dyowg bek n xpnah hipokrit.....hve fun la bile gan dyowg....dyowg pun de kerjaya masing2 n xdi nafikan lah yang persepsi aku terhadap gay boy 2 dulu berubah bile jumpe dyowg n aku respek dyowg dgn kerjaya dyowg msing....hehehhehehhehe....



P/S harap2 jumpe korang lagi nanti...hehehehehe

Selasa, 3 Mei 2011

perasaan....................

aku harap hari nie aku epy dengan dy.....dah ok gan dy p............kenape??????????????????????npe semua nie berlaku kt aku.....sampai hati semua nie berlaku kat aku....ok fine ko boring kan gan keadaan cmnie....p sape yang nak....ko ke aku???ko cakap ko nak berubah kan.....ok aku xkan pakse ko berubah demi aku tapi pikirlah untuk kebahagiaan ko....k....aq jelaskan kat ko situasi nie.....cam aku wat kat kau lah kan...kau upah orang tok sakitkan hati aku.....n dak 2 buat tapi lebih2....n mcm suke kat aku...........ko pelik x??kau perasan x??ke kau wat2 xperasan....n then....bile ko dah taw semua 2 dia bley ckp lak yang aku terkejar2 kat dy n aku skandal dy..mase 2 ko sakit ati x??menyirap x???aku rase kau mengamuk habis kan.......memang aku meradang lau jadi kau n aku wat pun kan.....tapi at least mase aku tny kau ari 2 jawab r sejujurnye jgn ade selindung n berlarutan sampai berminggu mcm nie.....ko yang xnak berterus terang n biarkan bende nie berlarutan...........kau ingat aku ape..boneka yang kau ley set perasaan 2....cubelah pikirkan.....bile aku cakap cm 2..ko cakap aku pun banyak rahsia gan kau.....masalahnye rahsia ape?????????????aku msj gan kwn aku lelaki sal kelas....kau taw..nie pmpuan gedikxs 2 msj kau de kau bgtaw aku.....tentang dy de kau bagtw aku.....bile semua dah kantoi baru nak bagtw seme...n baru nak kelam kabut nak berubahlah apela....kau ingat nie ape cerita dalam pawagam ke ape...senang2 kau nak wat cm 2.......rase cm ditipu lak......menyampah pun ade.....meluat pun ade....


selesai sudah omelan aku yang tgh xde mood nie(pompuan dlm cite aku nie dak bwh umur aku...so jike de yg bace jgn nk perasan ok......pesanan ikhlas sebelum de yang salah faham n cakap bukan2 sal aku....<peringatan untuk aku jugak>

Isnin, 2 Mei 2011

saya hampa dengan kamu............

nape seme nie belaku kt aku kan?????????????masalah xpernah selesai.......nape de jer yg xsuke dgn aku....aku paling xsuke owg menipu n owg mengkhianati aku.....kalau aku taw sape yang bersalah aku harap ko dapatlah balasan untuk hidup kau....aku xau nak cakap ape lagi dengan semua nie.....aku benar-benar tertekan.....dengan masalah mcm nie.....ade jer yang xkena....napela semua nie berlaku.....BENCI....BENCI...BENCI.. .BENCI....i hate this situation.....i dont like n i dont want 2 know anymore......